sobota, 30 grudnia 2017

MOJE, MUZYCZNE WSPOMNIENIA ..

 Jak znalazłem się w Poznaniu ??? 
     Po maturze - //  nie dostałem się na AGH - chyba brakło "punktów"  za pochodzenie //; wyprysnąłem na Pomorze Autostopem z kolegami  - aby być jak najdalej od tej "zabitej deskami DZIURY jaką był 60 lat temu Nowy Targ  !!! 
      Poznaliśmy fajnych Poznaniaków, którzy grail na ''Fajfach - Podwieczorkach" w Kawiarni Domu Wczasowego "Bursztynowa" oraz w Restauracji "Pod Strzechą"" na Dancingach !!! 
     Zaprzyjaźniliśmy się, oni zaproponowali żebyśmy z nimi pograli - mnie posadzili za pianinem, a Pawła Topę na gitarze i trochę na vocalu 

     No I tak się zaczęła moja,  kilkuletnia "Poznańska Przygoda".
Studia w WSP "Wychowanie Muzyczne" oraz w Średniej Szkole Muzycznej  w klasie trąbki u Prof. Sobczyńskiego !!! Oczywiście po tych wakacjach na Pomorzu, po drodze do domu - wstąpiłem do Poznania gdzie zdałem Egzamin do WSP oraz do Średniej .Szkoły Muzycznej do Klasy trąbki !!! 
     Należy dodać, że na trąbce zacząłem grać jako "instrument dodatkowy" w Nowym Targu będąc w VI klasie skrzypiec w Szkoły. Muzycznej I-go stopnia !!! 
     Po tych wakacjach na Pomorzu oprócz studiów zacząłem grywać z Poznaniakami na różnych imprezach Studenckich, Fajfach, Zabawach Studenckich I Konkursach Muzyki Pop I Jazzowych !!!  
     Muzycy, z którymi grałem na Pomorzu I po powrocie to: Czesław Garbarek - Drums & Vocal & Band Leader, Tadziu Rościszewski - Sax Tenor & Klarnet, Hania Rościszewska-Vocal, marakasy, Tadeuszem Franke - puzon // później grał z Zygmuntem Wicharym // J.Samołyk - Kontrabas & Piano, Paweł Topa gitara & vocal, X Morawiec gitara & vocal, Lesław Kanik - trąbka, violin, piano & vocal  !!!
   W innych składach jeszcze grałem w Poznaniu z Michałem Mokrzycem - piano & kontrabas, X Koszem - klarnet, Tadeuszem Chwojką trumpet & cornet, Zdzisławem Brodniewiczem - Drums - // późniejszy profesor Wyższej Szkoły Muzycznej oraz słynny perkusista Klasyczno - Jazzowy //!!! 
     Było też więcej bardzo dobych muzyków z którymi się "udzielałem" !
Wygraliśmy 1-szy Konkurs Muzyki "Młodzieżowej"  // tak go nazwano //, a to był "Jazz Dixieland", w Roku 1963 // o ile dobrze pamiętam !!! 
     W innym Konkursie zajęliśmy Ex-Aequo  drugie miejsce !!! 

    Po ukończeniu Wychowania Muzycznego na WSP w Poznaniu oraz III Klasy Średniej Szkoły Muzycznej na trąbce, podjąłem pracę w szkolnictwie, w Sławnie - Szkoła Podstawowa, w Słupsku w Liceum Pedagogicznym, również działałem muzycznie w Gdańsku w kawiarni  "KAMERALNA"  przy ul.Długiej, w SŁUPSKU w "Domu Rybaka" oraz w Sławnie w restauracji "Słoneczna" !!! 
     Należy dodać, że w tamtych latach, aby zaliczono nam Studium wojskowe i poligon ze Studiów, musielismy "odpracowac" w szkolnictwie nieprzerwanie 2 lata !!! 

    Po roku pracy w szkolnictwie, rzuciłem tą pracę.  Ambicje Muzyczne i marzenia   grania JAZZU w JAZZ  Clubie  nie  pozwoliły  mi   dalej  marnować  czasu  w  szkole  jako  belfera  !!!
    Przyjęto   mnie   do   Państwowej,   Średniej   Szkoły   Muzycznej   w   KRAKOWIE  na ul. Warszawskiej,  z  początku  na Wydział Nauczycielski, a po pół roku do Klasy Kontrabasu u Prof.  Ryszarda Dauna -  / do  czego  namówił  mnie  Mieciu Kos / później słynny pianista Jazzowy /
   Kiedyś, w Bursie Szkoły Artystycznej na ul. Puszkina koledzy ćwiczyli w "kabinie Jazz" i nie przyszedł na próbę Jan Gonciarczyk - więc Mieciu Kosz mówi: Leszek, weż Bass, przecież grasz na gęślach ..???
    No i tak zostałem na 35 lat "Profesional Bass Player" !!! Sprawcą mojej kariery jako kontrabasisy / później Bass Guitar / był niewątpliwie Mieczysław Kosz !!! 
    Bardzo szybko robiłem postępy u Ryszarda Dauna na basie / oczywiście dzięki skrzypcom - 8 lat nauki na Gęślach" / były one dużym ułatwieniem dla grania na kontrabasie !!! 
    Poznałem Zbigniewa Raja, który mi zaproponował granie w jego "Pace", w Jazz Clubie przy ul.Marka 15, najpierw na trąbce, a po jakimś czasie brakło basisty no i zostałem "mianowany" na Głównego Basistę w Krakowskim Jazz Clubie  !!!
  
   Pograłem trochę i z "Jazz Band Ballem", i ze Zbyszkiem Żmudą, Heniem LisowskimZygmuntem Góreckim, Leszkiem Żądło, Andrzejem Dutkiewiczem, Giga Morańskim, Staszkiem Wadrzykiem, Jackiem Brzyckim, Andrzejem Radnieckim, A.Bartoszewiczem, X. Butrymem, Stefanem Pawłowskim - wspaniały pianista, Violą Kwinta, Markiem Sołtykowskim, Jerzym Sobeńko, Wiktorem Perelmuterem, Witkiem Robotyckim, Janem Jarczykiem, Stanisławem Tyranowskim, Zbyszkiem Balickim, Benkiem Radeckim, Adamem Kaperą, Andrzejem Zauchą / - na "Jazz Jam Session pod Jaszczurami'' i w "Night Club" Hotelu Cracovia" oraz z Romanem Opuszyńskim, Lesławem Licem, Markiem Podkanowiczem, Adamem Pukalakiem, Janem Pilchem, Zdzisiem Świerczyńskim, Janem Budziaszkiem - nagrywaliśmy w Studio Polskiego Radia w Krakowie - muzykę do "Spotkania z Balladą" dla TV Kraków oraz dla Teatru Starego w Krakowie, muzykę do "Brat Jednego Boga" autorstwa Karola Wojtyły !!! 
    Było jeszcze więcej znakomitych muzyków, którzy nagrywali z nami ale już nie pamiętam nazwisk, jednak chyba najważniejszych ze znamienitych udało się mi wymienić  !!!
    P.S. dzięki podjęciu nauki w Średniej Szkole Muzycznej w Krakowie nie powołali mnie do wojska, mimo,że tylko rok pracowałem w szkolnictwie - gdyż Średnia Szkoła Muzyczna REKLAMOWAŁA swoich uczniów od służby wojskowej !!!

Dzięki temu dali mi spokój i nie "poszedłem w Kamasze" !!!!                                                c.d.n. !!! 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz